A10 - engine.

The engine:

The A10 is a 1.0-liter (988 cc) engine, released in September 1966 in the 1967 model year Datsun 1000. The A10 featured a three main bearing crankshaft. Bore was 73 mm and stroke was 59 mm (same as the Nissan C engine). With a two-barrel Hitachi carburetor and an 8.5 to 1 compression ratio this engine produced 62 PS (46 kW; 61 hp) at 6000 rpm and 8.5 kg⋅m (83 N⋅m; 61 lb⋅ft). The Datsun 1000 Coupé, introduced in Sept 1968, was equipped with an uprated A10 engine boasting a free flowing dual outlet exhaust manifold with increased compression, now 9 to 1. With a revised carburetor, this engine produced 66 PS (49 kW; 65 hp). Export versions of the A10 as installed in the Datsun 100A produced 59 PS (43 kW; 58 hp) SAE at 6000 rpm and 8.3 kg⋅m (81 N⋅m; 60 lb⋅ft) at 4000 rpm.[1]

A belt-driven SOHC version of the A10 was built as the E10 into the early nineties.

Applications

Aanhaalmomenten cilinderkop en klepspeling:

Aanhalen in twee stappen. Eerste keer 5 kgm en tweede keer 7 kgm. Van uit midden beginnen en dan vanuit midden in concentrische cirkels naar buiten. Er zit een kopbout bij  met een T teken op de kop van de bout. Deze bout is ingesnoerd maw hij is in het midden wat dunner dan de andere bouten. Deze moet , als je aan de voorkant van de auto staat met de motor naar je toe, aan de linkerkant in het midden zitten. Deze bout zorgt er voor dat de olie er langs kan om de tuimelaar as te smeren. De klep speling is 0,25 mm voor de inlaat klep en 0,30 mm voor de uitlaat klep.

Shopping cart

No items in shopping cart.
© 2018 - 2024 nissan-autoparts | sitemap | rss