Datsun Cedric 330 / Datsun 200C / Datsun 220C / Datsun 260C / Datsun 280C 1975 - 1979

De 330-serie Cedric werd geproduceerd van 1975 tot 1979. Ook hier werd hij als Gloria verkocht op de binnenlandse Japanse markt; in de export werd het op de markt gebracht als de 200C, 220C, 260C en 280C (na 1978).

De dieselmotor kwam terug, voornamelijk voor taxivervoer. Voor hetzelfde doel was er een versie van de viercilinder "H20" -benzinemotor die op LPG liep. De motoren werden verder aangepast toen de emissievoorschriften in 1976 opnieuw werden aangepast onder de naam Nissan NAPS.


Nissan Cedric Van (met aftermarket-wielen) in Japan
De aangeboden uitrustingsniveaus waren de Deluxe, Custom Deluxe, GL, GL-E, SGL, SGL-E, 2800SGL en 2800SGL-E. De SGL Brougham verscheen ook voor het eerst in deze generatie. De aanduiding "SGL" staat voor Senior Grade Level en de "E" staat voor brandstofinjectie. Japanse kopers van de "SGL" -modellen van het hoogste niveau waren aansprakelijk voor hogere wegenbelasting, wat de hogere uitrustingsniveaus en toegevoegde optionele functies rechtvaardigde.

In oktober 1977 werden 1 miljoen Cedrics geproduceerd.

Halogeenkoplampen werden in juni 1976 toegevoegd. Net als bij de 230 werd de 330 aangeboden als sedan, stationwagen / bestelwagen, coupé en zeldzame hardtop sedan zonder pilaren.

 

Bron: Wikipedia

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2021 Nissan Autoparts | sitemap | rss