Nissan Murano Z52 2014 - heden

In april 2014 onthulde Nissan de derde generatie Murano op de New York Auto Show, met productie in Canton, Mississippi en met de VQ-serie 3,5 liter V6. 

De derde generatie Murano werd in Japan niet op de markt gebracht vanwege de kosten in verband met het overschrijden van de dimensievoorschriften van de Japanse overheid en de jaarlijkse wegenbelastingverplichtingen. De 3,5 liter V6-motor levert tot 260 pk (194 kW). Nissan stopte met de ruitenwissers met regensensor. De Nissan Murano keerde terug in Mexico na een afwezigheid van tien jaar nadat de tweede generatie op die markt was stopgezet.

Voor het modeljaar 2019 ontving Murano een bijgewerkte voor- en achterkant, evenals een nieuw wielontwerp.

Voor 2020 behield het hetzelfde ontwerp terwijl het minimale wijzigingen onderging, voornamelijk veiligheidsvoorzieningen. De SV- en SL-modellen kregen standaard het Nissan Safety Shield 360, inclusief automatische noodremming met voetgangersdetectie, dodehoekwaarschuwing, waarschuwing voor kruisend verkeer achter, waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, automatisch achteruitremmen en grootlichtassistent. 

Murano Hybride
Alleen voor het modeljaar 2016 introduceerde Nissan een hybride versie van de Nissan Murano. De Murano Hybrid is verkrijgbaar in twee uitrustingsniveaus, SL en Platinum. De Murano Hybrid heeft een elektromotor, een 2,5-liter viercilindermotor, een intelligent systeem met dubbele koppeling en een lithium-ionbatterij die zich onder de middenconsole bevindt. Hybride componenten zullen de passagiers- en laadruimte niet verkleinen. 

De hybride versie maakt gebruik van het zogenaamde VSP-systeem (Vehicle Sound for Pedestrians) dat met geluid voetgangers waarschuwt voor de aanwezigheid van het voertuig, wanneer er met lage snelheid in de elektrische rijmodus wordt gereden. 

 

Bron: Wikipedia

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2021 Nissan Autoparts | sitemap | rss