NIssan Cedric Y30 1984 - 1987

De Y30 werd verkocht van 1984 tot 1987. Hij gebruikte de 3.0 L (2.960 cc) VG30E V6 voor de 300C-personenauto's. De dieselmotor werd gebruikt voor taxi's in Japan, Singapore en Hong Kong. In Taiwan werd de Y30 verkocht als de Yue Loong Cedric 811 met een 2 liter viercilinder, of als de Cedric 830 met de drie liter VG30 zes. [12]

Deze generatie zag de introductie van de VG-serie V6, geïnspireerd op een Alfa Romeo-ontwerp dankzij een samenwerking die Nissan en Alfa Romeo destijds hadden met de Alfa Romeo Arna. De Cedric werd aangeboden in drie carrosserievarianten; vierdeurs hardtop, vierdeurs sedan en stationwagen. De uitrustingsniveaus waren talrijk en boden steeds meer technologie en gemaksfuncties op platforms van het hoogste niveau. Het toppakket voor de hardtop heette de V30 Turbo Brougham VIP, gevolgd door V30Turbo / V30E Brougham, V20 Turbo Brougham, V20 Turbo / V20E / 28D-6 SGL, V20E / 28D-6 GL, de V20 Turbo Urban X en de V20 Turbo Urban. De installatie van een turbo was bedoeld om het brandstofverbruik te verbeteren en de uitlaatemissies te verminderen, aangezien de Japanners belasting betalen over de hoeveelheid uitstoot die hun auto produceert.

De sedan was bedoeld om zich te richten op de Duitse luxe executive auto's die de klasse domineerden in de jaren 80 (Mercedes S-Klasse, BMW 7 Serie). De auto was bekleed met moquette stof en had verstelbare voorstoelen, verstelbaar stuur, stuurbekrachtiging, airconditioning, getinte ruiten, een LW / MW / FM stereo / cassettespeler en de V30 3.0 L V6. De sedan had dezelfde onafhankelijke voorwielophanging als de stationwagen, maar had een vijfarmige ophanging voor rijkwaliteit, en de Nissans 'Super Sonic Suspension' was ook beschikbaar op hardtop- en sedan-topbekledingspakketten met de mogelijkheid om de rij-instellingen te veranderen van "Automatisch" naar "Hard". Een handgeschakelde vijfversnellingsbak en de V6-motor gaven de sedan een maximale snelheid van 190 km / h (118 mph), waarbij 0-60 mph (97 km / h) werd bereikt in ongeveer 8,4 seconden, maar was alleen beschikbaar op de basis model bekledingspakketten. De sedan-uitrustingspakketten begonnen met de V30 Turbo Brougham VIP, V30 Turbo / V30E Brougham, de V20 Turbo Brougham, de V20 Turbo / V20E / 28D-6 SGL, de V20E Custom Deluxe, de Deluxe / 28D-6 Deluxe en de Standard.

Op de 4-deurs hardtop was de schoudergordel van de voorste bestuurder en voorpassagier aan het plafond verbonden, maar het bovenste gedeelte kon worden losgemaakt, waarbij de schouderriem op de schouder van de bestuurder en voorpassagier rust zonder de veiligheidsgordel hangend aan het plafond. Het bovenste deel zou dan naar het plafond zwaaien en op zijn plaats kunnen worden bevestigd. Deze opstelling leverde een bijkomend voordeel op voor de passagier op de achterbank tegenover de bestuurder, omdat de voorpassagiersstoel naar voren kon worden geschoven met de hoofdsteun verwijderd, waardoor de passagiers op de achterbank een onbelemmerd zicht hadden door de voorruit en door beide zijruiten. het luxueuze gevoel van een luxe hardtop sedan.

Het niveau van comfort, gemaksartikelen en chassistechnologie was enorm in vergelijking met andere producten die op dat moment werden aangeboden, en de koper kon kiezen uit schijnbaar eindeloze opties. Enkele van de items waren een digitaal gesynthetiseerde AM-stereo / FM-stereoradiotuner met de mogelijkheid om naar tv-uitzendingen te luisteren, en een cassettespeler met opnamefunctie om te functioneren als een dictafoon, stereo- en cruise control-knoppen geïntegreerd in een vaste stuurpositie wielnaaf en op sonar gebaseerde back-upsensoren geïnstalleerd in de achterbumper. De passagiers op de achterbank werden ook in de watten gelegd, met de mogelijkheid om de stereo- en klimaatregelingsfuncties te bedienen met een bedieningspaneel aan de voorkant van de armleuning van de achterbank, dat van de armleuning kon worden losgemaakt en als handafstandsbediening fungeerde. met aparte verstelbare zitting en rugleuning gecombineerd met een mobiele telefoon in het armsteuncompartiment.


Y30-serie Nissan Cedric V20 E Deluxe (JGSDF-voertuig)
De Wagon- en Van-versies bleven in productie na de introductie van de volgende Y31-, Y32- en Y33-versies, waarbij de productie van de Wagon-versie in augustus 1999 werd beëindigd. [13] De wagon-uitrustingspakketten waren de V20E SGL bovenaan, met een optionele DI-NOC houtnerfuitstraling, de V20E / 28D-6 GL en de V20E Deluxe. Wagons (bedoeld voor particuliere kopers) waren voornamelijk verkrijgbaar met 115 pk (85 kW) VG20E benzinemotor en 94 pk (69 kW) RD28 dieselmotor (tot maart 1994) [14]

 

Bron: Wikipedia

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2021 Nissan Autoparts | sitemap | rss